środa, 23 sierpnia 2017

Powolutku ale z utrudnieniami

Jakiś czas temu pozbyłem się problemu wilgoci w samochodzie(zostawiam delikatnie uchyloną szybę) ale teraz mam problem z pająkami i innymi owadami. Niestety już 4 dzień walczę z nimi gdyż jestem pogryziony mam 8-9 ogromnych śladów po pogryzieniach o średnicy około 3-4cm i wysokości 0.7cm (tylko na plecach swędzi jak diabli). W samochodzie gdyby nie to było by mi dobrze obecnie temperatura jest dla mnie idealna.

Co do nauki uczę się powoli ale są już mikro efekty za 2 miesiące może powinienem osiągnąć zamierzony poziom językowy(języki obce nie są moja mocną stroną). A co programowania to na razie piszę w C# aplikację zwykłą okienkową bez rewelacji ale coś innego niż w pracy

Niektórych rzeczy nie ma sensu pisać ( np. kalkulator) ale chce mieć coś co jest przystosowane pode mnie. Na razie program ma spełniać następujące funkcji:

1. Synchronizacji z bazą zewnętrzną  
    -zapisywanie ostatnich 200zdarzeń, logowanie do konta użytkownika
2. Kalkulator
    - podstawowe funkcję kalkulatora
    -rysowanie wykresów funkcji (wiem istnieją do tego inne programy matlab oktawa itp.)
    -pamięć ostatnich wykonywanych obliczeń
3. Notatnik zapis do pliku i na FTP lub bazy danych
4. Kalendarz zadań
    -możliwość planowania zadań i kontrolowania postępów alarmy i terminy
5. Szyfrowanie
   -plików, oraz tekstów (niby średnio potrzebne ale może się przyda)
6. FTP
7. Konsola do obsługi rs-232
8. Rejestr zdarzeń (niby przesada ale tą aplikację mam zamiar rozbudowywać więc może się to przydać w przyszłości)

Jak widzicie kilka klawiszy w kalkulatorze jest jeszcze nieużywanych ale niedługo znajdę dla nich zastosowanie.

Jak zwykle mam mało czasu dlatego mało się odzywam ale zima tuż tuż a ja ciągle siedzę w tym bagnie. Kiedyś musi być dobrze :)


AAA jeszcze jedno :) aplikacje webową zacząłem pisać ale na efekty będą za 2-3miesiące nie jest to takie proste niestety :( Obecnie dopiero zaczynam uczyć się Springa(Framework Java). Jak pisałem ostatnio wolno się uczę szczególnie gdy siedzę w głośnym pomieszczeniu (typu galeria handlowa).
Ale są efekty mojej pracy co mnie delikatnie cieszy, pozdrawiam i dziękuje, że tu zaglądacie.

1 komentarz:

  1. Całkiem spoko. Byle do przodu. Pomyśl o wrzuceniu kodu na gita. Dlaczego? Gdybyś w niedalekiej przyszłości szukał pracy jako młodszy programista, to razem z CV będziesz mógł wysyłać adres do gita. Dodatkowo gdy zapytasz na Mirko o porady i dać linka, to Ci Mirki poradzo.

    OdpowiedzUsuń