niedziela, 4 lutego 2018

Zacząłem robić co pisałem

Stworzyłem nową zakładkę dotyczącą wyjazdu będę tam umieszczał to co zrobiłem i co muszę jeszcze zrobić przed wyjazdem zagranicę.



     Link do niego jest tu oraz w zakładce obok, możliwe, że są to głupoty ale według mnie jest to kompletne minimum co muszę zrobić. Celów było by więcej ale nie wszystko uda mi się zrealizować. Oprócz tego muszę co tam napisałem muszę uprzątnąć samochód i inne drobne rzeczy(uprać ubrania, wywieść rzeczy z Łodzi).

Dużo pierdoł mógłbym wyrzucić albo spróbować sprzedać.

    Cele na ten tydzień:
 *Zredukować rzeczy które posiadam a nie są mi potrzebne i są po prostu śmieciami
 *Zapoznanie się z mapą miasta w którym będę pracował
 *Zrobienie listy teleadresowej placówek dyplomatycznych, w których możemy uzyskać pomoc.
 *Wyrobić w NFZ europejską kartę ubezpieczenia zdrowotnego

   Celi nie jest może dużo ale nie chce za dużo narzucić sobie na początku(spróbuje zrobić więcej niż napisałem ) 

4 komentarze:

  1. Międzynarodowe prawo jazdy w niemczech nie jest Ci potrzebne. EKUZ nic ci nie da jeśli nie będziesz zatrudniony w Polsce i nie będziesz odprowadzał składek. Musisz mieć ubezpieczenie w kraju gdzie pracujesz. Każde konto bankowe możesz używać za granicą, chyba że chodzi Ci o konto w euro żeby uniknąć przewalutowań. Na Twoim miejscu (jeśli nie masz) wyrobiłbym sobie paszport, dowód osobisty jest ważny na terenie UE ale lepiej mieć dwa dokumenty tożsamości za granicą na wszelki wypadek.

    OdpowiedzUsuń
  2. W Niemczech w zakładzie lepiej podać niemieckie konto, tak że założysz coś na miejscu.

    Jeśli będziesz pracować w Niemczech, to jesteś tam ubezpieczony, czyli nie potrzebujesz EKUZ-u, a nawet w Polsce nie powinien on zostać wydany.

    Prawo jazdy nie potrzebujesz inne niz polskie.

    Odnośnie do placówek dyplomatycznych, to na pewno nie ambasady, bo one nie są od pomagania obywatelom w normalnych sprawach. Możesz sobie spisać konsulaty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tego co napisałeś to tylko punkt 1 ma sens :) I to co powinieneś jeszcze zrobić to podliczenie finansów i zastanowienie się czy czegoś potrzebujesz (jedzenie na ile dni, czy masz wszystkie ciuchy itp.), jeżeli czegoś brakuje i nie starczy Ci kasy, to wtedy być może warto zbiórkę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Poniedziałek i wtorek delikatnie mnie rozłożył... Ale dziś jest już ok

    OdpowiedzUsuń